Kot mama treh otrok sem se večkrat spraševala, kdaj naj posežem v njihovo igro, kdaj me potrebujejo ob sebi, kakšna je moja vloga pri njihovi igri? Po vseh teh letih, ko so moji trije pustolovci že skoraj odrasli, sem prišla do zaključka. Moja naloga je, da z njimi preživim čas kvalitetno, jim nudim spodbudno okolje, sem z njimi aktivna. Pomembno je, da jih podprem celostno. Dati jim moram moč, da svojo aktivno igro, ki je hkrati učenje, vodijo sami.
Najboljša spodbuda prihaja od znotraj. In velikokrat sem se poslužila pravljic, ki sem si jih izmislila sama in so nas vodile po poti učenja; v gozdu, v hribih, na dvorišču… Ko smo odšli v naravo, sem vedno razmišljala, kaj naj stlačim v že tako prepolen nahrbtnik zdravih prigrizkov. Kako bom oblekla otroke, da bodo lahko nemoteno raziskovali.
In kaj je zares pomembno:
- Otroci v spodbudnem okolju z materiali in predmeti počnejo lahko marsikaj. Pustimo jim odkrivati in raziskovati. Ravnali bodo nagonsko, po svojih sposobnostih.
- Poslušajte otroke, saj vam vsako minuto ponudijo idejo za dejavnsot. Tako lahko izhajamo iz njihovih interesov.
- Pustimo jim v igro vključiti vse njihove čute. Naj vohajo travniško cvetje, naj delajo potičke iz blata, naj skačejo po lužah in poslušajo pričje petje, naj splezajo na drejo, primejo deževnika v svoje male ročice, pojedo sladko in csetočo trobentico. Pomembno je, da to izkusijo na lastni koži z opazovanjem.
- Za določeno igro jih lahko ponudimo predmete s katerimi eksperimentirajo. Dejavnost jih tako začne zanimati in igra dobi drug pomen. Otroci z igro s predmeti pridobujo občutek za razmerja.
- Otroci materiale tudi preoblikujejo in kombinirajo, jim spreminjajo oblike in barve. Naša vloga je, da cenimo otrokovo prizadevanje za spreminjanje. Za njih to pomeni pomembno odkritje.
A vedno ne najdemo vse te motivacije in nismo popolnoma pripravljiene. Za kar si ne smemo zameriti. In tako se je rodila tudi ideja pustolovskih nahrbtnikov. Pravljica, razvijanje otroške domišljije in govora, učenje skozi vse čute, aktivna pustolovščina v naravi s predmeti, ki spodbujajo raziskovanje…