Plesno gibalna dejavnost za predšolske otroke
S predšolskimi in šolskimi otroki skozi gib ustvarjam že vrsto let. Delo z njimi me navdihuje za življenje, za vsak preživet dan. So naša prihodnost in zavedam se, kako zelo pomembno je, da jim pustimo kreirati ustvarjalni proces, ki je pri plesno – gledališko – gibalni dejavnosti še kako pomemben. Vsak korak s takim pristopom sem bližje spremembam, ki se v delu z otroci morajo spremeniti. Zavedam se, da moram biti vsak trenutek korak pred njimi. Da je vrlina biti tihi voditelj otrok, jih motivirati iz ozadja in jim nuditi tehnično in organizacijsko podporo. Zelo pomembno se mi zdi, da otrokom omogočim aktivno, kreativno udeležbo v ustvarjalnem procesu. Bistvo dela z otroki je izkustveni proces, kjer je pot (ustvarjalni proces) pomembnejša od cilja (predstave).
Zame se proces ustvarjanja začne že avgusta, saj razmišljam o vsebinah, ki jih bomo skupaj poustvarili. Zakopljem se med pravljice in iščem tisto pravo. Ker to počnem že vrsto let, sem klasične pravljice v večini že postavila na oder. Izberem in dramatiziram besedilo, ki ga prilagodim starosti otrok skupine in poiščem primerno glasbo, ki bo spremljala predstavo. Potem se vse zgodi na ustvarjalnih uricah v dvorani. Prepustim se toku, poslušam in opazujem otroke, zapisujem njihove ideje in misli. V predstave vključimo rekvizite, ki so pri mlajših otrocih pomagalo, ustvarjalni pripomoček. In v decembru se zgodi premiera. Pri najmlajših zgleda mogoče na prvi pogled predstava izgleda kaotično, a važen je bil proces, pot, ki smo jo prehodili do tja. In vedno se na koncu zgodi čarovnija, iskrice v očeh otrok in ponos in aplavz gledalcev.
V nadaljevanju leta se dotaknemo spoznavanju lutk ter ljudskih iger in plesov.
Skozi celo sezono spoznavamo in doživljamo različnost umetniških jezikov (plesni, dramski, likovni, glasbeni) in njihovih izraznih lastnosti. Preko gibalnih iger gojimo zavedanje lastnega telesa in doživljanje ugodja v gibanju. Otroci preko gibanja pridobivajo skladnost gibanja celega telesa, rok in nog ter ravnotežje.
S takim načinom dela otrokom pomagamo razumeti svet v katerem živijo in njihov položaj v njem. Za tovrstno ustvarjanje si moramo dovoliti več časa in svobode pri ustvarjanju. Otrokom moramo nuditi čas, da raziskujejo lastne poti pri reševanju gibalnih in ustvarjalnih problemov.